maanantai 3. elokuuta 2015

B E R L I N

Heh, näitä kuvia on sen verran, että yritän pistää parhaimmat tänne esille. Se ei kuitenkaan ollut kovin helppoa ja aluksi sainkin funtsailla mistä sitä lähtis liikkeelle :D.  Joten aloitetaan ihan kahdesta ensimmäisestä päivästä.

Saavuimme siis Berliiniin heti aamusta ja lähdimme suuntaamaan pienten hämmenysten ja mutkien kautta kohti hotellia, joka sijaitsi Kurfustedammin poikkikadulla Berliinin länsipuolella. Koska kello oli niin vähän ja aamupalasta jo sen verran aikaa, heitimme laukut hotellille ja kävelimme heti ensimmäiseen kahvilaan aamupalalle. Ja oi sanon minä, kuinka suloinen kahvila löytyi heti hotellimme nurkan takaata. Tilasimme jokainen aamuapalalistalta mieleisemme aterian ja istahdimme ulos nauttimaan antimista. Sää oli puolipilvinen ja selasimme karttaa ja suunnittelimme mitä kaikkea haluaisimme ensimmäisenä päivänä tehdä ja nähdä.

Kun masut olivat täynnä päätimme lähteä pääkadulle katsastamaan mitä kaikkea siellä olisikaan tarjolla. Kadulle päästessämme meitä oli vastassa kaunis, puistoinen ja talojen täyteinen katu. Täynnä ihmisvilinää, kahviloita ja toinen toistaan upeampia ravintoloita. Luis Vitton ja muita kalliimpia kauppoja, joiden seassa myös löytyivät Forever 21, Bershka ja muut suositut ketjuliikkeet. Ohitse hursitelivat niin kaksikerroksiset sightseeing bussit kuin upeat urheiluautot.

Myös katujen varsilla oleskeli paljon kodittomia, koirien ja muiden eläintensä kanssa. Siinä kyllä pisti ajattelemaan kuinka kaksi puolinen tämä maailmaonkaan. Rikkaiden ja hulppeiden ihmisten keskellä elää kodittomia ihmisiä ties minkälaisissa olosuhteissa...

Kierreltyämme muutamat pakolliset kaupat heti näin alkuun (mm. bershka ja forever 21) Päätimme hypätä taxsiin ja lähteä käymään Berliinin itäpuolella Alexsanderplatzissa katsomassa Brandenburgin porttia, joka oli aikoinaan erottanut itä- ja länsipuolen. Kyllä siellä oli kuulkaa nähtävää ja ihmeteltävää. Matkalla myös bongasin Madame Tussauds museon ja vinkkasin äidillem, että siellä on pakko päästä käymään :D.

Itse Alexsanderplatzi erottui heti Kurfustedammista todellisena turistirysänä. Nimittäin niitä ihmisiä (varsinkin turisteja) oli ihan mielettömästi. Kiertelimme keskustan aukiota ja päätimme myös kävellä tv-tornille, koska siellä olisi myös mahtava päästä käymään näköalansa takia. Perille päästessämme meitä odotti vajaa 3 tunnin jonotus, joten heitimme hyvästit nähtävyydelle ja päätimme ihastella tv-tornia näin maasta käsin :D. Lopuksi hyppäsimme taksiin ja suuntasimme lähellä sijaitsevaan Mall of Berlin kauppakeskukseen, joka on kuulemma yski euroopan suurimmista! Siellähän vierähti sitten koko ilta kaupoissa ravatessa ja olimmekin siinä 10 aikaan vasta hotellilla. Hieman väsyneinä menimme kaikki yhteistuumin nukkumaan erittäin pitkän ja antoisan päivän jälkeen.

Seuraava aamu alkoikin tällä kertaa hotelli aamupalla ja päivän agendana oli käydä voitonpylväällä, joka sijatsi keskellä itä- ja länsipuolen puistoaluetta. Myönnän, että siinä sinne ylösnoustessa kaltevia portaita pitkin meikäläisen jalat tutisivat siihen malliin, että huh huh :D Onneksi kiipeäminen oli sen arvoista, koska ylhäältä oli tosiaan hulppeat näkymät.

Loppupäivä sujui kaupungilla kietelyn, hyvän ruoan ja vahanukke museon merkeissä. Josta myöhemmin tulossa vielä omaa postausta. -Joten stay tuned ;)

Mulla ollut tänään taas yksi ihana kesäinen lomapäivä takana, treenailua, auringon ottoa, sushia parhaitten ystävien seurassa. Nyt vielä gossip girl pyörimään, niin johan on päivä taas pulkassa

1. miten pääait indiedays inspirationiin? :)

1. Sain viime kesänä Indiedaysyltä sähköpostia, missä multa kysyttiin olisinko kiinnosunut lähtemään osaksi Indiedays Inspirationia :´)

2. Hitsi Berliini on kyllä niin kaunis kaupunki, mun lemppari kaupunkikohde :) Lähtisin heti sinne, jos vain olisi aikaa :D

1. Oi se on kyllä niin kaunis ja tunnelmallinen kaupunki <3 Nousi ehottomasti munkin suosikki kaupungiksi! Pakko päästä vielä uudestaan, sen verran oli nähtävää ja ihmeteltävää! Toivottvasti säkin vielä pääset jonain päivänä :`)

3. Ihana postaus ihanasta kaupungista:-) Voidaankin nyt vuorotellen lukea toistemme matkapostauksia hah!

1. Kiitos Kata! <3 Kaupunki on kyllä <3 Ja niin voidaan, haha :D

4. Vautsi mitä kuvia! Berliini näyttää todella mielenkiintoiselta kaupungilta ja sinne voisi joskus jopa suunnata :) Tätä postausta oli todella mukava lukea ♥ Mulla on samantyyppinen postaus vielä hieman keskeneräisenä luonnoksissa, joka kertoo meidän viime viikon Lontoon reissusta :)

1. Oi kiitos ihanasta kommentista!! <3 Lämmitti sydäntä :´) Berliini on kyllä mieletön kaupunki, suosittelen ehdottomasti! Ja oi Lontoo!! Ah mä oon AINA halunnu kans päästä siellä käymään! <3 Täytyyki käydä kurkkaa sun postausta ;)

5. Oi mitä kuvia! <3 Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta kaupungilta, tuonne kun joskus pääsis vierailemaan :3

1. Kiitos Anniseni <3 Ja oij sitä se on kyllä!! Ah ne kaikki vanhat talot, rakennukset kauoungin historia ymsyms! Sinne siis vielä joku päivä :´)

6. Sulla on niiiin ihana blogi!! Vaikutat tosi symppikseltä ja aidolta tyypiltä :) Mulla olis sulle haaste mun blogissa http://livefearlessly-ellen.blogspot.fi/2015/08/libster-award.html

1. Oi apua kiitos! Ihana kommentti ja sai mut hymyilemään.. :´) <3 Pitääkin käydä kurkkaamassa! Thänks!

7. Hei! :)

Sinua odottaa haaste blogissani (ja huomasin juuri että myös ylemmässä kommentissa on sinut haastettu. :D)
    Minun kysymykset sinulle löytyvät:

Ihanaa tiistaita <3

1. Uu lisää haasteita!! Pitääki käydä heti tsekkaan ;) Kiitos!

8. Tykkään niin paljon lukea toisten reissupostauksia! Ihania kuvia oot saanu :)

Picture Me

1. Oi kiitos Marianne! <3 Ihanaa, että tykkäät näitä mun höpötyksiä reissusta lukea :`) Lisää on tulossa ;)